سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قناعت دولتمندى را بس و خوى نیک نعمتى بود در دسترس . [ و حضرتش را از معنى « فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیّاةً طَیِّبَةً » پرسیدند ، فرمود : ] آن قناعت است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 4:4 صبح

امروزه صحبت از دسته بندی نتایج موتور جستجوی گوگل به صورت محلی و منطقه ای به گوش می رسد. حال سوال این است که چگونه موتور جستجوی گوگل در میان هزاران و یا به عبارت بهتر میلیون ها وب سایت نتیجه مورد نظر کاربران را به نمایش می گذارد؟ زمانی که کاربران به دنبال اطلاعاتی که محدود به منطقه جغرافیایی خاصی است، عکس العمل گوگل چیست؟ چگونه گوگل به صحیح ترین و مرتبط ترین مطالب در ارتباط با منطقه ای خاص دست می یابد؟

 

پاسخ به این سوالات در الگوریتم کبوتر موتور جستجوی گوگل نهفته است. الگوریتم کبوتر گوگل به دنبال پنالتی یا مجازات کردن سایتها، مانند آنچه که در الگوریتم پاندا و پنگوئن وجود دارد، نیست. بلکه می کوشد تا به موثرترین شیوه مطالب مرتبط تر، صحیح تر و محلی تر را در اختیار کاربران قرار دهد. به تعبیر دیگر یکی از مهم ترین نقاط تمایز در الگوریتم جدید موتور جستجوی گوگل وجود ویژگی دسته بندی محلی در صفحات نتایج جستجوی آن می باشد. الگوریتم کبوتر موتور جستجوی گوگل بر پایه دسته بندی محلی پایه گذاری شده است اگر چه شاید هم اکنون تغییرات خاصی نتایج جستجوی گوگل ایجاد نشده است و تقریبا با همان روال پیشین برای کلمات کلیدی محلی صورت می پذیرد.

 

اینکه چرا این نام بر الگوریتم کبوتر گوگل نهاده شده است به قابلیت یادگیری کبوتران و توانایی تشخیص آنها، باز می گردد. کبوتران به آسانی می توانند آیتم های مختلف را از میان یکدیگر، تشخیص دهند. دقیقا مانند آنچه موتور جستجوی گوگل در انتخاب صفحات و وب سایتهای مرتبط با یکدیگر انجام می دهد. با جمع آوری داده از گروه های خوشه بندی شده کبوتران، گوگل در مدت کوتاهی فرایند جستجو خود را انجام می دهد. گوگل الگوریتم کبوتر خود را برای جمع آوری نتایج مرتبط تر به صورت محلی مورد استفاده قرار می دهد. بنا به اظهار نظر مدیران گوگل در الگوریتم جدید موتور جستجوی گوگل، پارامتر فاصله و موقیعیت مکانی نیز بررسی می گردد. این الگوریتم جدید در حال حاضر تنها در زبان انگلیسی و به منظور فراهم نمودن نتایج جستجوی مرتبط تر و کارآمدتر فراهم شده است.

 

اکنون سوال این است که چگونه سایت خود را مطابق با الگوریتم کبوتر گوگل بهینه سازی کنیم. نکته مهم این است که در این الگوریتم، گوگل بر روی جستجوی های محلی متمرکز شده است. مثلاً اگر فردی در جستجوی مکان ورزشی است نزدیک‌ترین محل را به وی در نتایج جستجو نمایش می دهد. اگر در گوگل و گوگل مپ، مثلاً رستوران‌های تهران را جستجو کنید، گوگل فهرستی از رستوران‌های داخل تهران را به شما نمایش می‌دهد. این در حقیقت کار الگوریتم گوگل کبوتر است. در حقیقت این الگوریتم به گوگل یاری می‌کند تا موقعیت‌های مکانی را از طریق نشانه ها شناسایی کند و در نتایج جستجوی خود اعمال کند. در حال حاضر از جزئیات دقیق این الگوریتم با خبر نیستیم و شیوه خاص و مشخصی برای بهینه سازی سایت بر مبنای آن وجود ندارد.

https://fa2.ir/144/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%aa%d9%85-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%84%db%8c-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ