سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به هرچه از او پرسیده می شود پاسخ می دهد، بی گمان دیوانه است [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 11:32 صبح

اگر شما چیزی در مورد بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل را خوانده باشید، به طور قطع حداقل یک بار با اصطلاح بک لینک روبرو شده اید و چنانچه به تازگی با اصطلاح سئو سایت برای موتور جستجوی گوگل یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل آشنا شده باشید میزان نقش و اهمیت بک لینک در این امر برای شما تامل برانگیز می باشد. نقش بک لینک آنچنان اهمیت دارد که می توان آن را یکی از ستون های اصلی سئو بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل سایت دردیدگاه گرفت.

 

بک لینک در واقع لینک هایی می باشد که به سوی وب سایت شما روانه می شود و از آن همچنین به لینک های ورودی یا Inbound links یاد می شود. نقش بک لینک ها در موتورهای جستجو از جمله گوگل از جمله گوگل شاید اندکی متفاوت باشد اما از دید موتور جستجوی گوگل وجود لینک های زیاد به سمت یک سایت نشانه اعتبار آن سایت می باشد و در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. هنگامی که موتورهای جستجو از جمله گوگل از جمله گوگل به محاسبه و سنجش میزان ارتباط یک سایت به یک واژه یا واژگان کلیدی می پردازند، تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت دردیدگاه می گیرند. بنابراین راهبرد جذب بک لینک نباید صرفا گرفتن لینک های ورودی باشد بلکه دقت در کیفیت و ارتباط با وب سایت مورد نظر واجد اهمیت می باشد. اما کیفیت بک لینک را چگونه می توان سنجید؟

 

موتورهای جستجو از جمله گوگل کیفیت بک لینک را با توجه به میزان ارتباط محتوای دو وب سایت تعیین می کنند. هنگامی که لینک های ورودی به سایت هدف که از سایت های دیگر آمده است ازدیدگاه محتوا دارای شباهت باشد، بک لینک مورد نظر واجد کیفیت بالاتری می باشد و طبعا هر چه لینک ورودی از سایتهای با محتوای نامتناسب با وب سایت هدف بیشتر باشد ارزش و کیفیت آن پایین تر می باشد. به طور مثال اگر شما وب سایتی در ارتباط با مسابقات ورزشی دارید طبعا داشتن لینک های ورودی از سایتهای با محتوای نگهداری از حیوانات و … نمی تواند در ارتقای وب سایت شما موثر باشد. همچنین موتورهای جستجو از جمله گوگل تمایل دارند که بک لینک ها به صورتی کاملا طبیعی و به آرامی و در طول زمانی معقول ساخته شوند. بدین جهت دستکاری در صفحات وب و جذب سریع لینک های ورودی از سایتهای دیگر در بازه زمانی کم از دید الگوریتم گوگل می تواند به وب سایت شما آسیب برساند.

 

اهمیت بک لینک در الگوریتم موتور جستجوی گوگل به گونه ای می باشد که روش هایی همچون لینک های مخفی، صفحاتی که به صورت خودکار به جهت ایجاد بک لینک ساخته می شوند و مزارع لینک ، روش هایی متقلبانه می باشد و اکثرا از توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل نادیده گرفته می شوند. از سوی دیگر باید به جایگاه لینک ها در ساختار صفحه وب توجه کرد. یک صفحه وب از فسمتهای مختلفی تشکیل شده می باشد. قسمت فوتر یا پایین صفحه، هدر یا بالای صفحه، سایدبارها یا ستون های کناری، منوها و …ساخته شده است! سوال این می باشد که از دید موتور جستجوی گوگل قرارگیری لینک ها اعم از لینک های خروجی به صفحات دیگر سایت یا سایتهای خارجی در نقاط مختلف یک صفحه وب چه اهمیتی دارد؟ آیا قرار گرفتن لینک ها در قسمت محتوای اصلی صفحه وب (قسمتی که شامل پایین صفحه، بالای صفحه و سایدبارها نیست!) می تواند بر تنزل یا افزایش کیفیت صفحه وب تأثیر بگذارد؟ از دید موتور جستجوی گوگل محل قرارگیری لینک در یک صفحه وب اعم از اینکه در بدنه اصلی، پایین صفحه، بالای صفحه و ستون های کناری باشد دارای نقش و اهمیت متفاوتی می باشد.

 

به تعبیر دیگر الگوریتم موتور جستجوی گوگل در مورد لینک ها در پایین صفحه و ستون های کناری وزن متفاتی را برای آنها قائل می باشد. بر پایه نظرات اعلام شده از سوی کارشناسان گوگل، ازدیدگاه اهمیت می توان گفت که وزن لینک ها در پایین صفحه و ستون های کناری به نسبت پایین تر می باشد. آنچه در این میان اهمیت دارد توجه به ساختار لینک ها در وب سایت می باشد. به طور قطع وجود یک ساختار لینک روشن در سایت می تواند به روبات موتور جستجوی گوگل اجازه دهد تا تمامی ساختار و صفحات وب سایت را شناسایی و بررسی نماید.

https://fa2.ir/105/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a6%d9%88%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ