سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر تو به زندگى پشت کرده‏اى و مرگ به تو روى آور است پس چه زود دیدار میسر است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 11:40 صبح

یکی از رایج ترین  اشتباهات مدیران سایتها در سئو سایت برای گوگل، نادیده گرفتن فرمول توزیع متن لینک یا انکر تکست پیوندهای سایت است . تحقیقات نشان داده است، افرادی که فرمول توزیع انکر تکست  را دنبال کرده اند موفق به کسب امتیاز بسیار بالا در موتور جستجوی گوگل شده اند. گوگل به طور مداوم در بهبود الگوریتم های خود کار می کند. بنابراین پس از آخرین به روز رسانی، تعداد زیادی از وب سایت ها در سراسر اینترنت رتبه بندی خود را از دست دادند. مهمترین دلیل این بود که  این سایتها توزیع کلیدواژه  نامناسبی را در ارتباط با انکر تکست به کار گرفته بودند.

 

انکر تکست  Anchor Text  چیست؟

انکر تکست Anchor Text ، به زبان ساده عبارت است از متن لینک  یا عنوان لینک و یا کاراکتری که هر کاربر سایت قادر است بر روی آن کلیک کند و صفحه خاص هدایت شود. با استفاده از کلمات کلیدی موجود در یک انکر تکست می توانید رتبه سایت خود را در موتور جستجوی گوگل تعریف کنید. چندین انکر تکست به صورت کلی دسته بندی شده است که به اختصار عنوان شده و درصد استفاده بهینه از هر کدام بر اساس آخرین الگوریتم گوگل مشخص خواهد شد:

 

– انکر تکست تطبیق کلی یا Exact Match

که طی آن فقط از کلمه کلیدی اصلی مورد نظر استفاده می شود. به طور مثال کلمه بک لینک در سایت فادو که شما را به همین برچسب هدایت کند یک انکر تکست Exact Match است. بهتر است 6 درصد انکر تکست سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی شما باشد. این انکر تکست استفاده گسترده ای در میان افراد دارد ولی با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل باید در استفاده بیش از حد از آن دقت کرد. 6 درصد انکر تکست تطبیقی شما بهتر است با این ترکیب استفاده شود:

2 درصد همراه با نام تجاری و ..

2 درصد همراه با متن طولانی

1 درصد انکر تکست تطبیقی یعنی استفاده دقیق از کلمات کلیدی

1 درصد نمادها و اصطلاحات مربوط به کلمات کلیدی

 

– انکر تکست نام تجاری

در این نوع انکر تکست، از نام تجاری سایت استفاده می شود تا یک لینک توصیف شود. برای مثال، فادو یک انکر تکست نام تجاری برای این وب سایت است. این نوع متن لینک به تنهایی و یا همراه با کلمات کلیدی اصلی سایت می تواند 30 درصد پیوندهای شما را تشکیل دهد.

 

– انکر تکست عریان

در این نوع انکر تکست از آدرس اینترنتی صفحات خود وب سایت برای معرفی استفاده می شود. به طور مثال https://fa2.ir   یک انکر تکست عریان محسوب می شود. بهتر است برای طبیعی تر بودن لینک های خود حدود 45 درصد از متن لینک یا انکر تکست شما بدین صورت باشد.

 

– انکر تکست عمومی

انکر تکست عمومی شامل کلمات رایج و عمومی هستند که به عنوان انکر تکست برای معرفی صفحات سایت استفاده می شود. برای مثال می توان به این کلمات اشاره کرد: ادامه مطلب، مطالعه کنید، اینجا را کلیک کنید … این مورد می تواند تا 14 درصد متن لینک یا انکر تکست شما را تشکیل دهد.

 

چگونه می توان انکر تکست  را برای گوگل بهینه کرد؟

همانطور که قبلا متوجه شدید، متن لینک  یا انکر تکست نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما بر عهده دارد. به همین دلیل، بسیاری از مردم اغلب عناوین لینک های  خود را بهینه سازی می کنند و به گوگل علامت می دهند. از مهترین توصیه ها در ارتباط با متن لینک یا انکر تکست می توان به این موارد اشاره کرد:

 

– عنوان لینک باید با کلمات اصلی شما مرتبط بوده و با محتوای وب سایت شما متجانس باشد.

– استراتژی لینک بیلدینگ اقتضا می کند که ابتدا بک لینک های سایتهای رقیب خود را آنالیز کرده تا تصویر درستی از چگونگی توزیع انکر تکست یا متن لینک آنها به دست آورید.

– برای اینکه از دیدگاه سئو پیوندهای  شما طبیعی تر باشد، درصدی از پیوندهای شما باید به صورت نوفالو باشد.

– حدود پنج درصد انکر تکست باید از متن های تصادفی باشد

https://fa2.ir/844/%d8%a7%d9%86%da%a9%d8%b1-%d8%aa%da%a9%d8%b3%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d9%85%d8%aa%d9%86-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ