سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ و غمش را کفایت می کند و از آنجاکه به حساب نمی آورد، روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 1:22 عصر

یکی از رایج ترین اشتباهات مدیران سایتهای  وردپرس در ارتباط با جستجوگرها ، عدم بهینه سازی صفحات آرشیو وردپرس است. هنگامی که از وردپرس استفاده می کنید، انواع مختلفی از صفحات بایگانی در دسترس شما وجود دارد: بایگانی نویسنده، بایگانی برچسب، بایگانی تاریخ، و آرشیو دسته بندی.

 

به طور پیش فرض موتورهای جستجو می توانند به هر یک از این صفحات دسترسی داشته باشند و این یک اشتباه بزرگ است. ساختن بیش از یکی از این صفحات بایگانی در دسترس برای موتورهای جستجو می تواند به رتبه  شما را آسیب برساند. علت این مسئله، وجود محتوای تکراری در وب سایت است که از دید موتورهای جستجو امری ناخوشایند است و به صورت مستقیم با الگوریتم گوگل به نام پاندا که سایتهای با محتوای تکراری را هدف قرار می دهد باز می گردد.

 

هر آرشیو چیزی جز لیستی از پست های واقعی شما نیست، بنابراین، اگر شما تمام آرشیوهای خود را در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید، چندین نوع فهرست بایگانی برای محتواهای یکسان وجود خواهد داشت. با این حال فارغ از بحث محتوای تکراری، دلیل دیگری نیز باید برای ایجاد محدودیت میزان آرشیوهایی که در سایت شما در دسترس قرار می گیرد وجود داشته باشد و آن قدرت پیوندهای داخلی سایت است.

 

هر صفحه وب در اینترنت دارای مقدار قدرت است و این قدرت به بخشی از صفحات که به آن پیوند شده  چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی منتقل می شود. هرچه قدرت صفحه  بیشتر باشد، در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود. هرچه لینک های بیشتری در صفحه وجود داشته باشد، از قدرت صفحه کاسته خواهد شد. بنابراین اگر شما 40 پیوند را در یک صفحه داشته باشید، در تئوری، آنها هر کدام 40/1 از “قدرت” را که این صفحه باید منتقل کند، دریافت می کند.

 

بنابراین، با نشان دادن هر نوع آرشیو موجود در نوار کناری خود، شما “قدرت” را به تمام لینک هایی که به سایت خود پیوند داده اید منتقل می کنید و این از دیدگاه رتبه بندی سایت در موتور جستجو مهم است. افزون بر شاخص قدرت، باید به شاخص موضوع نیز توجه کرد.  متاسفانه اگر شما از آرشیوهای مبتنی بر تاریخ یا نویسنده  استفاده می کنید،  شاخص قدرت و موضوع را به سادگی از دست خواهید داد.

 

بهترین کار این است که موتورهای جستجو  را به «کلمات قدرتمند» و «شاخص های موضوع» منتقل کنیم به همین دلیل فقط باید از بایگانی دسته یا بایگانی برچسب ها استفاده کرد. به آرشیوهای مبتنی بر تاریخ پیوند ندهید و اگر احساس میکنید که برای کاربرانتان اهمیت دارد، یک صفحه داخلی ایجاد کنید که آن آرشیوها را فهرست کرده و فقط به آن صفحه پیوند بدهید.

https://fa2.ir/838/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b1%d8%b4%db%8c%d9%88-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ