سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یا دوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 1:23 عصر

اخیرا از سخنگوی گوگل شنیده شده که “چندین تغییر جزئی” در ماه جاری به الگوریتم اصلی تبدیل شده است. یک سخنگوی گوگل اعلام کرده : “ما چندین پیشرفت جزئی را در این دوره زمانی، بخشی از تلاش های منظم و معمول ما برای بهبود روابط، منتشر کردیم.” با مشاهده نوسانات در برخی از وب سایتها گمانه زنی در مورد الگوریتم گوگل شروع شد. به دنبال گزارش های منتشر شده در مورد بروزرسانی مکابیس، دنی سولیوان، همکار عمومی گوگل ، اهمیت این تغییر  را در توییتر کاهش داد: چندین تغییر جزئی رخ داده است که به طور معمول در هر هفته خاص انجام می شود.

 

با این حال باید دقت کرد که تغییر در الگوریتم اصلی گوگل یک نام رسمی دریافت نخواهد کرد. اما بروزرسانی الگوریتم پایه یا اصلی گوگل چیست؟  به روز رسانی الگوریتم اصلی می تواند انواع مختلفی باشد. در زیر به چند نمونه اشاره شده است:

– الگوریتم هایی که مرتبط بودن یک  جستجو را با یک صفحه وب تعیین می کنند.

– الگوریتم تغییر در نحوه برخورد با پیوند به یک سایت که می تواند تعیین کننده باشد. به این معنی که برخی از بک لینک ها ممکن است کمتر و یا برخی دیگر بیشتر شمارش شوند. این باعث می شود رتبه بندی مجدد انواع خاصی از سایت ها ایجاد شود. سایت هایی که به نوع خاصی از بک لینک  بستگی دارند، می توانند آسیب پذیر باشند، در صورتی که این لینک خاص بی ارزش است.

– الگوریتم تغییر در نحوه محاسبه محتوای صفحه

 

اما بروزرسانی الگوریتم مکابیس Maccabees گوگل چیست؟

اگر چه بنابر برخی فرضیه ها، بروزرسانی مکابیس به کاربری موبایلی سایت مرتبط است اما همزمان نشانه های قوی که شاهد تغییر رفتار ربات موبایل گوگل باشد یافت نشده است. همچنین نشانه ها در ارتباط با پیوند میان این تغییرات با لینک های برگشتی اندک است به همین جهت بیشتر تفسیرها از این تغییر به محتوای صفحات باز می گردد.

 

هدف الگوریتم مکابیس Maccabees گوگل، سایتهایی است که تغییرات پر حجمی در کلید واژه های اصلی برای فریب موتور جستجو به کار می برند! به نظر می رسد هدف این الگوریتم گوگل جهانی است، و محدود به یک منطقه جغرافیایی یا زبان خاص نخواهد بود. هدف قرار دادن کلمات کلیدی چندگانه در صفحات مختلف یک تاکتیک قدیمی است اما امروزه در سایتهای تجاری استفاده زیادی می شود.  به عنوان مثال سایت های مسافرتی ممکن است صفحات جداگانه ای را با هدف قرار دادن هر یک از موارد  زیر داشته باشند:

    تعطیلات ارزان برای اسپانیا

کم هزینه اسپانیا تعطیلات

تعطیلات ارزان برای اسپانیا

و غیره

صفحات مورد نظر در  بروزرسانی مکابیس ، دارای کیفیت پایین و ساخته شده برای فریب موتورهای جستجو شناخته می شوند!

https://fa2.ir/832/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%aa%d9%85-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%b3-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ