سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما اهل بیت را دوست بدارد و محبّت ما در دلش تحقّق یابد، چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 11:53 صبح

در حال حاضر صدها و شاید هزاران سایت با محتوای مشابه و یکسان ( از جمله فروشگاه های سایتهای بازاریابی ) در سراسر جهان وجود دارند که در پی سبقت گرفتن از یکدیگر و ارتقاء در موتورهای جستجو هستند. سوال این است که موتورهای جستجو از جمله گوگل برای رتبه بندی این قبیل سایتها چه روشی اتخاذ می کنند؟ یکی از بزرگترین عوامل رتبه بندی در گوگل از نظر SEO، بک لینک است.

 

این مقاله کوتاه نیز به بررسی نقش بک لینک در رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجو از جمله گوگل و استدلال منطقی در مورد آن می پردازد. به طور مثال اگر یک سایت بزرگ بازاریابی دارای صدها بازاریاب با سایتهای یکسان و محصولات مشابه باشد رتبه بندی این قبیل سایتها توسط گوگل تنها بر اساس لینک های ارسالی با کیفیت به سمت آنها انجام خواهد شد.

 

بک لینک، پیوندهایی از یک وبسایت دیگر به وب سایت شما هستند. آنها نشان می دهند که وب سایت شما دارای اطلاعات مرتبط و مفید است. یک وبسایت که از بسیاری از وبسایتهای دیگر با موضوعات مشابه لینک برگشتی دریافت کند، به افزایش رتبه بندی خود در موتور جستجوگر گوگل کمک کرده است. در این میان گوگل به دنبال یافتن سایتهای ارزشمند است و این کار را از طریق کیفیت بک لینک ها انجام می دهد.

 

گوگل چگونه می داند که آیا وب سایت شما ارزشمند است. اگر وب سایت های دیگر به سایت شما لینک داشته باشند این از دید گوگل نشانه ای عالی است!  اما به خاطر داشته باشید که تمام لینک ها یکسان نیستند. پیوندهای برگشتی براساس اعتبار وبسایت رتبه بندی خواهند شد و وبسایت های تاثیر گذارتر، در نتایج جستجو بالاتر می روند. ارزش یک بک لینک بستگی به اقتدار وب سایت ارجاع دارد و هر وبسایت دارای اتوریتی یا قدرت است. این رتبه بندی اقتدار ارزش لینک ها را از آن وب سایت مشخص می کند.

 

بنابر این تعداد لینک های برگشتی به سایت شما بسیار مهم هستند و از آن مهمتر نیاز به اتوریتی بالاتر این لینک ها احساس می شود. اگر چه هیچ کس به طور دقیق از میزان و وزن تاثیرگذاری بک لینک ها در الگوریتم های گوگل آگاه نیست، اما بررسی ها نشان از تاثیر قطعی آنهاست.

 

اگر چه در الگوریتم های جدید گوگل، بروزرسانی سایت از فاکتورهای مهم در قرار گرفتن سایت در رتبه های اول آن است توجه به این نکته که بسیاری از سایتهایی که به صورت صفحات استاتیک، ثابت و با محتوای مشابه هستند نیز باید توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل رتبه بندی گردند ضروری است. بدین جهت نقش و تعداد بک لینک در رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجو به وضوح قابل درک و مشاهده است.

https://fa2.ir/46/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ