سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که کرده وى او را بجایى نرساند نسب او وى را پیش نراند . [نهج البلاغه]
 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 4:4 صبح

امروزه صحبت از دسته بندی نتایج موتور جستجوی گوگل به صورت محلی و منطقه ای به گوش می رسد. حال سوال این است که چگونه موتور جستجوی گوگل در میان هزاران و یا به عبارت بهتر میلیون ها وب سایت نتیجه مورد نظر کاربران را به نمایش می گذارد؟ زمانی که کاربران به دنبال اطلاعاتی که محدود به منطقه جغرافیایی خاصی است، عکس العمل گوگل چیست؟ چگونه گوگل به صحیح ترین و مرتبط ترین مطالب در ارتباط با منطقه ای خاص دست می یابد؟

 

پاسخ به این سوالات در الگوریتم کبوتر موتور جستجوی گوگل نهفته است. الگوریتم کبوتر گوگل به دنبال پنالتی یا مجازات کردن سایتها، مانند آنچه که در الگوریتم پاندا و پنگوئن وجود دارد، نیست. بلکه می کوشد تا به موثرترین شیوه مطالب مرتبط تر، صحیح تر و محلی تر را در اختیار کاربران قرار دهد. به تعبیر دیگر یکی از مهم ترین نقاط تمایز در الگوریتم جدید موتور جستجوی گوگل وجود ویژگی دسته بندی محلی در صفحات نتایج جستجوی آن می باشد. الگوریتم کبوتر موتور جستجوی گوگل بر پایه دسته بندی محلی پایه گذاری شده است اگر چه شاید هم اکنون تغییرات خاصی نتایج جستجوی گوگل ایجاد نشده است و تقریبا با همان روال پیشین برای کلمات کلیدی محلی صورت می پذیرد.

 

اینکه چرا این نام بر الگوریتم کبوتر گوگل نهاده شده است به قابلیت یادگیری کبوتران و توانایی تشخیص آنها، باز می گردد. کبوتران به آسانی می توانند آیتم های مختلف را از میان یکدیگر، تشخیص دهند. دقیقا مانند آنچه موتور جستجوی گوگل در انتخاب صفحات و وب سایتهای مرتبط با یکدیگر انجام می دهد. با جمع آوری داده از گروه های خوشه بندی شده کبوتران، گوگل در مدت کوتاهی فرایند جستجو خود را انجام می دهد. گوگل الگوریتم کبوتر خود را برای جمع آوری نتایج مرتبط تر به صورت محلی مورد استفاده قرار می دهد. بنا به اظهار نظر مدیران گوگل در الگوریتم جدید موتور جستجوی گوگل، پارامتر فاصله و موقیعیت مکانی نیز بررسی می گردد. این الگوریتم جدید در حال حاضر تنها در زبان انگلیسی و به منظور فراهم نمودن نتایج جستجوی مرتبط تر و کارآمدتر فراهم شده است.

 

اکنون سوال این است که چگونه سایت خود را مطابق با الگوریتم کبوتر گوگل بهینه سازی کنیم. نکته مهم این است که در این الگوریتم، گوگل بر روی جستجوی های محلی متمرکز شده است. مثلاً اگر فردی در جستجوی مکان ورزشی است نزدیک‌ترین محل را به وی در نتایج جستجو نمایش می دهد. اگر در گوگل و گوگل مپ، مثلاً رستوران‌های تهران را جستجو کنید، گوگل فهرستی از رستوران‌های داخل تهران را به شما نمایش می‌دهد. این در حقیقت کار الگوریتم گوگل کبوتر است. در حقیقت این الگوریتم به گوگل یاری می‌کند تا موقعیت‌های مکانی را از طریق نشانه ها شناسایی کند و در نتایج جستجوی خود اعمال کند. در حال حاضر از جزئیات دقیق این الگوریتم با خبر نیستیم و شیوه خاص و مشخصی برای بهینه سازی سایت بر مبنای آن وجود ندارد.

https://fa2.ir/144/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%aa%d9%85-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%84%db%8c-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 4:2 صبح

بک لینک بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی موثر در موتورهای جستجو از جمله گوگل محسوب می شود. همچنین بک لینک ها یکی از عوامل کلیدی استفاده شده توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای تعیین اینکه چگونه یک وب سایت باید در نتایج جستجو نمایش داده شود هستند. اگر شما در حال برنامه ریزی برای کسب بک لینک برای سایت یا وبلاگ خود هستید داشتن یک درک درست از اصول اولیه بک لینک نه تنها می تواند از جهت کمی و کیفی به شما کمک کند بلکه باعث جلوگیری از هر گونه مجازات از سوی موتورهای جستجو می گردد.

بک لینک و سئو
لینک هایی که به سمت وب سایت شما هدایت شده باشند، به عنوان بک لینک یا لینک وردی شناخته می شوند و از آنجهت که محبوبیت و یا اهمیت وب سایت شما را می رساند از دید سئو جایگاه مهمی دارد. بسیاری از موتورهای جستجو به بک لینک های با کیفیت امتیازی اختصاص داده و از همین لینک ها برای ارزیابی ارتباط یک صفحه خاص با دیگر صفحات وب استفاده می کنند. نکته مهم اینجاست که همه لینک ها با یکدیگر برابر نیستند و اصولا دو نوع بک لینک وجود دارد.

لینک های نوفالو در برابر لینک های دوفالو
لینک های دوفالو که توسط موتورهای جستجو دنبال می شوند اعتماد، اقتدار و اعتبار وب سایت لینک داده شده را می رسانند در نتیجه از دید موتورهای جستجو مهم ترند. طبعا لینک های نوفالو از چنین شاخصه هایی برخوردار نیستند و معمولات در بخش نظرات وبلاگ ها و انجمن ها و نیز رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چه در نگاه اول لینک های نوفالو در رتبه بندی سایتها در موتورهای جستجو مورد استفاده نیستند اما می توانند به طور موثری باعث شهرت و اعتبار نام های تجاری باشند.

بک لینک های با کیفیت پایین
در یک استراتژی درست در بهینه سازی یا سئوی سایت، بک لینک باید از وب سایتها و یا وبلاگ های که موضوع مشابهی یا نزدیک به شما دارند گرفته شوند. در غیر این صورت سایت شما ممکن است از سوی گوگل یا دیگر موتورهای جستجو جریمه شود.

کسب بک لینک به صورت موثر
لینک بیلدینگ یا کسب بک لینک برای سایت ها فرایندی زمانبر و پر هزینه است و نیاز به مقدار زیادی صبر، کار و تلاش است. بهترین راه برای کسب بک لینک استفاده از یک محتوای بسیار جذاب است. به تعبیر دیگر اگر شما محتوای با کیفیت بالا و مفید برای دیگران ایجاد کنید به طور طبیعی برای خود بک لینک ساخته اید. در زیر برخی از تکنیک ها یا روش های کسب بک لینک معرفی شده است:
بک لینک از طریق پروفایل ها به صورت متنی فالو یا نوفالو
بک لینک بوسیله فیدخوان ها به صورت فالو یا نوفالو
بک لینک از طریق پست در وبلاگ ها به صورت فالو
بک لینک از طریق سایتهای اشتراک ویدئو مانند یوتیوب به صورت فالو یا نوفالو
بک لینک از طریق پست در فروم ها به صورت فالو یا نوفالو
بک لینک بوسیله کامنت گذاری در سایتها یا وبلاگ ها به صورت فالو یا نوفالو
بک لینک از طریق سایتهای طبقه بندی آگهی ها به صورت فالو یا نوفالو

https://fa2.ir/215/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 4:2 صبح

به عمل اشتراک گذاری مطالب یک وب سایت در شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس و همچنین لایک مطالب در شبکه های اجتماعی، سوشیال سیگنال گویند. دارا بودن سیگنال از شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی در افزایش محبوبیت سایت در گوگل و در نتیجه افزایش ورودی از آن خواهد داشت. از دیدگاه سئو و بهینه سازی سایت نیز قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب میتواند نقش مهمی بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد.

 

شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس و سیگنال های شبکه های اجتماعی از موثرترین عناصر در بهینه سازی سایت در گوگل شناخته می شوند. تاثیر شبکه های اجتماعی به خوبی در رتبه بندی سایتها در گوگل قابل مشاهده و لمس است. اما در میان شبکه های اجتماعی به طور قطع شبکه اجتماعی گوگل پلاس در نزد گوگل اهمیت بیشتری دارد. به گونه ای که می توان گفت با گوگل پلاس دنیای شبکه های اجتماعی و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یکپارچه تر شده است.

 

اگر چه گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است اما از آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است. سیگنال های اجتماعی گوگل به صورت “+1” دیده می شوند. کلیک بر روی +1 به معنی امتیازی برای وب سایت مورد نظر است. گوگل پلاس چیست و چه رابطه ای با رتبه بندی سایت در موتور جستجوی گوگل دارد. گوگل پلاس وان در واقع چیزی نیست جز همان لایک در شبکه های اجتماعی دیگر که طی آن کاربران با کلیک بر روی نشانه ای خاص در سایت یا وبلاگ محبوبیت آن را افزایش می دهند.

 

گوگل پلاس در واقع شبکه ای است که گوگل در رقابت با فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده است. در این شبکه اجتماعی کاربران با دارا بودن یک اکانت در گوگل قادرند تا به سایت یا مطلبی در آن امتیاز دهند. بعد از مرحله هنگامی که کاربر با نام کاربری خود جستجویی در گوگل انجام می دهد سایت مورد نظر را بالاتر از گزینه های دیگر قرار می دهد. به تعبیر دیگر هنگامی که کاربری پس از ورود به حساب کاربری خود به جستجو در گوگل می پردازد نتایج کاملا متفاوتی از زمانی که خارج از اکانت خود است مشاهده می کند.

https://fa2.ir/203/%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 4:0 صبح

به طور قطع شما نیز با وب سایت ویکی پدیا آشنا هستید. ویکی پدیا که به عنوان بزرگترین دانشنامه آزاد دنیا شناخته می شود پلتفرمی است که کاربران از سراسر جهان قادرند تا اطلاعات آن را ویرایش کنند یا بر اطلاعات آن بیافزایند. ویکی پدیا از منظر مباحث سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل واجد اهمیت فراوان است.

 

این سایت با دارای بودن اتوریتی نزدیک به عدد 100 از اعتبار بالایی برخوردار است به گونه ای که در اکثر موارد موضوعات آن در ابتدای نتایج گوگل مشاهده می گردد. بدین جهت و از منظر سئو بدست آوردن بک لینک از ویکی پدیا نه تنها می تواند سبب افزایش ترافیک سایت گردد بلکه اعتبار آن را نزد موتورهای جستجو افزایش می دهد. همچنین گرفتن بک لینک از ویکی پدیا جزو روش های کسب بک لینک رایگان محسوب می گردد. اگر چه لینک ها در ویکی پدیا به صورت نوفالو می باشند اما به طور قطع بر اعتبار سایت پذیرنده لینک می افزایند.

 

برای دریافت بک لینک از ویکی پدیا، پس از کلیک بر روی لینک عضویت در این سایت و طی کردن مراحل عضویت به دو صورت می توان اقدام کرد. به صفحاتی که نیاز به ویرایش داشته باشند مراجعه و با قراردادن اطلاعات تکمیلی با ارزش، لینک سایت مقصد را به عنوان منبع در آن قرار می دهیم. همچنین می توانیم صفحات جدیدی ایجاد نماییم و لینک سایت مقصد را در این صفحات قرار دهیم.

 

هشدار: توصیه می شود تا در مراحل اولیه بلافاصله لینک سایت خود را در مطالب ویرایش شده و … قرار ندهید چرا که این کار ممکن است لینک شما در لیست سیاه این وبسایت قرار گیرد. تنها پس از ویرایش چندین مطلب و تایید آنها اقدام به درج لینک خود نمایید. در پایان توصیه می شود از این روش با دقت استفاده نمایید تا در لیست سیاه ویکی پدیا قرار نگیرید!

https://fa2.ir/325/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%be%d8%af%db%8c%d8%a7/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
جمعه 97 اردیبهشت 28 , ساعت 3:59 صبح

یکی از روش های بک لینک گرفتن در حوزه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل، استفاده از سایتهای کوتاه کننده لینک است. اما سوال این است که تاثیر این نوع بک لینک در سئو چیست؟ تاثیر آن در رتبه سایت مثبت است یا بالعکس منفی خواهد بود؟ جواب به این سوال البته نیاز به کمی تعمق دارد؟

 

در واقع می توان گفت که بک لینک گرفتن از سایتهای کوتاه کننده لینک هم می تواند به رتبه سایت در گوگل کمک کند و هم می تواند با شرایطی تاثیر منفی داشته باشد.

 

کلید اصلی در این مسئله نحوه ریدایرکت کردن سایت کوتاه کننده لینک است. چنانچه این قبیل سایتها از ریدایرکت 301 استفاده نمایند می شود گفت که بک لینک گرفتن از سایتها تاثیر مثبتی بر روی رتبه در گوگل خواهد داشت. اگر این قبیل سایتها بدون تاخیر در زمان به سایت مقصد هدایت شوند و فاقد تبلیغات باشند تاثیر مثبت آن بر روی سئو آشکار خواهد شد.

 

پس به طور قطع می توان گفت که چنانچه سایت کوتاه کننده لینک سایت مقصد را به روش 301 ریدایرکت نماید و مدت زمان انتقال بالا باشد، بک لینک از سایت کوتاه کننده لینک هیچ تاثیر منفی بر روی سئوی سایت مقصد نخواهد داشت.

https://fa2.ir/335/%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%a7%d9%87-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%84%db%8c/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ