سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و به سوی محبّتت، راهی آسان برایم بگشا که بدان، برایم خیر دنیا و آخرت را کامل گردانی . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعا ـ]
 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 1:27 عصر

مانند همه روش های ساخت بک لینک، استفاده از تکنیک پروفایل بک لینک را نیز باید با توجه به جنبه های مثبت و منفی آن در نظر بگیرید. با توجه به اینکه در حالت ایده آل و با در نظر گرفتن منابع و زمان محدود، شما می توانید از میان طیف وسیعی از تاکتیکها برای کمک به ارتقاء رتبه بندی  سایت خود دست به انتخاب بزنید در نتیجه انتخاب بهترین روش و اجرای صحیح آن از اهمیت فراوان برخوردار است.

 

برای ساخت پروفایل بک لینک تنها کافی است چند دقیقه وقت گذاشته و فرم عضویت سایت مربوط را پر نمایید و سپس در صفحه مشخصات خود، لینک سایتتان را درج نمایید. اگر چه این کار در حجم بالا خسته کننده است و برای اجرای آن حتی می توانید کسی را استخدام کنید،  اما نکته و سوال اصلی این است که آیا این روش لینک سازی تا چه حد قابل توجیه است؟ آیا این لینک ها حقیقتا ارزشمند هستند که وقت و سرمایه خود را در ارتباط با آن به کار بگیریم؟

 

مشکل پروفایل بک لینک این است که لینک در مشخصات کاربری شما دیده می شود و این صفحه مکان مورد علاقه بسیاری از بازدید کنندگان سایت نیست. بنابراین، در مقایسه با بک لینک در یک پست با ترافیک بالا ارزش کمتری دارد. به معنی دیگر پروفایل بک لینک از دید کاربران مراجعه کننده به سایت مفید نیستند. کاربران به طور فعال برای پروفایل های دیگران جستجو نمی کنند. آنها ترجیح می دهند پست های خوب و کاربردی را مطالعه کنند. اما از دید موتورهای جستجو و گوگل ،  پروفایل بک لینک که چگونه هستند؟ آیا پروفایل بک لینک ها بی ارزشند؟

 

پروفایل بک لینک ها به اندازه کافی قوی و قدرتمند نیستند و نمی توانند نقش اصلی را در لینک سازی وب سایت شما بازی کنند اما زمانی که در پی ایجاد تنوع در بک لینک های خود هستید می توانند مفید باشند به خصوص آنکه از سایت هایی که شباهت محتوایی با وب سایت شما داشته باشند.

https://fa2.ir/716/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 1:26 عصر

لینک سازی داخلی یکی از مهمترین فاکتور های سئو یا بهینه سازی سایت محسوب می گردد. با این همه لینک سازی داخلی خود فرایندی دشوار است و به خصوص در سایتهای بر پایه وردپرس نیاز به افزونه های کمکی احساس می شود. افزونه  Better Internal Link Search یکی از گزینه های تسهیل فرایند لینک بیلدینگ در سایتهای وردپرسی محسوب می گردد که باعث می شود جستجو برای یافتن لینک های داخلی سایت با روش های مختلفی تسهیل گردد.

 

اساسی ترین قابلیت این افزونه محدود کردن نتایج جستجوی لینک های داخلی به پست ها و صفحاتی است که حاوی عبارت جستجو شده شما در عنوان است، به جای اینکه این جستجو در محتوای کلی پست یا برگه ها انجام شود که این خود باعث کاهش تعداد موارد یافته شده و افزایش فوق العاده دقت عمل خواهد شد. از ویژگی های افزونه Better Internal Link Search می توان به این موارد اشاره کرد:

 

هنگام اضافه کردن لینک‌ها به ویرایشگر و یا اضافه کردن صفحات به منوی ناوبری، از عنوان صفحه برای جستجو استفاده می شود.

امکان رده‌بندی در نتایج جستجو که به راحتی برای آرشیو دوره ای لینک ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

آموزش لینک بیلدینگ

 

متن انتخاب شده در ویرایشگر هنگام باز شدن صفحه لینک، به طور خودکار توسط جستجوگر لینک های داخلی جستجو می شود. این افزونه قادر است به محض شروع تایپ در کادر جستجو، نتایج را برای صفحات، پست ها، موارد رسانه ای و … در جدولی لیست کند تا از میان آنها دست به انتخاب بزنید و به این ترتیب یکی از مهمترین فاکتورهای سئو یا بهینه سازی سایت را به درستی انجام دهید.

https://fa2.ir/771/%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d9%86%d9%87-better-internal-link-search/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 1:25 عصر

نرم افزار لینک سازی ScrapeBox یکی از قوی ترین ابزارهای سئو و لینک بیلدینگ در جهان به حساب می آید که خود شامل افزونه های کاربردی فراوان است. از قابلیت های این نرم افزار می توان به جستجو در میان حجم عظیمی از وبسایت ها و یافتن سایتهای مشابه با سایت شما و طبقه بندی کردن آنها، قابلیت ثبت نام در سایتها، وبلاگ ها و … به صورت اتوماتیک، ارسال کامنت یا نظر به تعداد دلخواه و انبوه، ایجاد بک لینک های متنی و غیر متنی به صورت فالو و نوفالو در میان تعداد زیادی وبسایت با پلتفرم های مختلف از جمله وردپرس، ساخت بک لینک انبوه و با کیفیت با سرعتی بی نظیر و ….اشاره کرد.

 

 از میان افزونه های متعدد این نرم افزار، افزونه  ScarpeBox Anchor Text Checker یا ابزار بررسی کننده بک لینک متنی را به شما در این مقاله معرفی می کنیم. این ابزار که به صورت رایگان در نرم افزار تعبیه شده قادر است تا بر اساس معیارهای جالبی لینک های متنی شما را بررسی نماید و خروجی در قالب اکسل یا فایل متنی برای شما ایجاد کند.

 

ScarpeBox Anchor Text Checker به شما اجازه می دهد تا آدرس سایت خود را وارد کنید و سپس یک لیست از URL هایی که حاوی لینک شما هستند را بارگیری نمایید. این افزونه کلیه URL هایی که بک لینک شما در آن قرار دارد را اسکن می کند و متن های لنگر مورد استفاده وب سایت هایی را که به شما لینک دارند، استخراج می کند. پس از بررسی شما قادر خواهید بود که تمامی بک لینک های متنی خود را مشاهده و درصد هر کدام از آنها را داشته باشید و سپس استراتژی جدید لینک سازی خود را فراهم نمایید. این افزونه، ایده آل برای بررسی تنوع متن لنگر لینک های  شماست و اطمینان حاصل می کنید که هنگام ساخت لینک، از کلمات کلیدی مورد نظر شما به درستی استفاده شده است.

https://fa2.ir/818/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%da%a9-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d9%85%d8%aa%d9%86%db%8c-scarpebox-anchor-text/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 1:23 عصر

اخیرا از سخنگوی گوگل شنیده شده که “چندین تغییر جزئی” در ماه جاری به الگوریتم اصلی تبدیل شده است. یک سخنگوی گوگل اعلام کرده : “ما چندین پیشرفت جزئی را در این دوره زمانی، بخشی از تلاش های منظم و معمول ما برای بهبود روابط، منتشر کردیم.” با مشاهده نوسانات در برخی از وب سایتها گمانه زنی در مورد الگوریتم گوگل شروع شد. به دنبال گزارش های منتشر شده در مورد بروزرسانی مکابیس، دنی سولیوان، همکار عمومی گوگل ، اهمیت این تغییر  را در توییتر کاهش داد: چندین تغییر جزئی رخ داده است که به طور معمول در هر هفته خاص انجام می شود.

 

با این حال باید دقت کرد که تغییر در الگوریتم اصلی گوگل یک نام رسمی دریافت نخواهد کرد. اما بروزرسانی الگوریتم پایه یا اصلی گوگل چیست؟  به روز رسانی الگوریتم اصلی می تواند انواع مختلفی باشد. در زیر به چند نمونه اشاره شده است:

– الگوریتم هایی که مرتبط بودن یک  جستجو را با یک صفحه وب تعیین می کنند.

– الگوریتم تغییر در نحوه برخورد با پیوند به یک سایت که می تواند تعیین کننده باشد. به این معنی که برخی از بک لینک ها ممکن است کمتر و یا برخی دیگر بیشتر شمارش شوند. این باعث می شود رتبه بندی مجدد انواع خاصی از سایت ها ایجاد شود. سایت هایی که به نوع خاصی از بک لینک  بستگی دارند، می توانند آسیب پذیر باشند، در صورتی که این لینک خاص بی ارزش است.

– الگوریتم تغییر در نحوه محاسبه محتوای صفحه

 

اما بروزرسانی الگوریتم مکابیس Maccabees گوگل چیست؟

اگر چه بنابر برخی فرضیه ها، بروزرسانی مکابیس به کاربری موبایلی سایت مرتبط است اما همزمان نشانه های قوی که شاهد تغییر رفتار ربات موبایل گوگل باشد یافت نشده است. همچنین نشانه ها در ارتباط با پیوند میان این تغییرات با لینک های برگشتی اندک است به همین جهت بیشتر تفسیرها از این تغییر به محتوای صفحات باز می گردد.

 

هدف الگوریتم مکابیس Maccabees گوگل، سایتهایی است که تغییرات پر حجمی در کلید واژه های اصلی برای فریب موتور جستجو به کار می برند! به نظر می رسد هدف این الگوریتم گوگل جهانی است، و محدود به یک منطقه جغرافیایی یا زبان خاص نخواهد بود. هدف قرار دادن کلمات کلیدی چندگانه در صفحات مختلف یک تاکتیک قدیمی است اما امروزه در سایتهای تجاری استفاده زیادی می شود.  به عنوان مثال سایت های مسافرتی ممکن است صفحات جداگانه ای را با هدف قرار دادن هر یک از موارد  زیر داشته باشند:

    تعطیلات ارزان برای اسپانیا

کم هزینه اسپانیا تعطیلات

تعطیلات ارزان برای اسپانیا

و غیره

صفحات مورد نظر در  بروزرسانی مکابیس ، دارای کیفیت پایین و ساخته شده برای فریب موتورهای جستجو شناخته می شوند!

https://fa2.ir/832/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%aa%d9%85-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%b3-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 1:22 عصر

یکی از رایج ترین اشتباهات مدیران سایتهای  وردپرس در ارتباط با جستجوگرها ، عدم بهینه سازی صفحات آرشیو وردپرس است. هنگامی که از وردپرس استفاده می کنید، انواع مختلفی از صفحات بایگانی در دسترس شما وجود دارد: بایگانی نویسنده، بایگانی برچسب، بایگانی تاریخ، و آرشیو دسته بندی.

 

به طور پیش فرض موتورهای جستجو می توانند به هر یک از این صفحات دسترسی داشته باشند و این یک اشتباه بزرگ است. ساختن بیش از یکی از این صفحات بایگانی در دسترس برای موتورهای جستجو می تواند به رتبه  شما را آسیب برساند. علت این مسئله، وجود محتوای تکراری در وب سایت است که از دید موتورهای جستجو امری ناخوشایند است و به صورت مستقیم با الگوریتم گوگل به نام پاندا که سایتهای با محتوای تکراری را هدف قرار می دهد باز می گردد.

 

هر آرشیو چیزی جز لیستی از پست های واقعی شما نیست، بنابراین، اگر شما تمام آرشیوهای خود را در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید، چندین نوع فهرست بایگانی برای محتواهای یکسان وجود خواهد داشت. با این حال فارغ از بحث محتوای تکراری، دلیل دیگری نیز باید برای ایجاد محدودیت میزان آرشیوهایی که در سایت شما در دسترس قرار می گیرد وجود داشته باشد و آن قدرت پیوندهای داخلی سایت است.

 

هر صفحه وب در اینترنت دارای مقدار قدرت است و این قدرت به بخشی از صفحات که به آن پیوند شده  چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی منتقل می شود. هرچه قدرت صفحه  بیشتر باشد، در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود. هرچه لینک های بیشتری در صفحه وجود داشته باشد، از قدرت صفحه کاسته خواهد شد. بنابراین اگر شما 40 پیوند را در یک صفحه داشته باشید، در تئوری، آنها هر کدام 40/1 از “قدرت” را که این صفحه باید منتقل کند، دریافت می کند.

 

بنابراین، با نشان دادن هر نوع آرشیو موجود در نوار کناری خود، شما “قدرت” را به تمام لینک هایی که به سایت خود پیوند داده اید منتقل می کنید و این از دیدگاه رتبه بندی سایت در موتور جستجو مهم است. افزون بر شاخص قدرت، باید به شاخص موضوع نیز توجه کرد.  متاسفانه اگر شما از آرشیوهای مبتنی بر تاریخ یا نویسنده  استفاده می کنید،  شاخص قدرت و موضوع را به سادگی از دست خواهید داد.

 

بهترین کار این است که موتورهای جستجو  را به «کلمات قدرتمند» و «شاخص های موضوع» منتقل کنیم به همین دلیل فقط باید از بایگانی دسته یا بایگانی برچسب ها استفاده کرد. به آرشیوهای مبتنی بر تاریخ پیوند ندهید و اگر احساس میکنید که برای کاربرانتان اهمیت دارد، یک صفحه داخلی ایجاد کنید که آن آرشیوها را فهرست کرده و فقط به آن صفحه پیوند بدهید.

https://fa2.ir/838/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b1%d8%b4%db%8c%d9%88-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ