سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین ذخیره، دانشی است که بدان عمل شود و احسانی است که بدان منّت ننهند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 11:44 صبح

عده ای اعتقاد دارند که سئو یا بهینه سازی سایت به سطح پیشرفته ای رسیده که تنها کسانی قادر به استفاده دقیق از آن هستند که دارای دانش عمیقی از آن باشند. در کنار آن به نظر می رسد که رسیدن به سطوح مورد نظر موتورهای جستجو از جمله گوگل مستلزم صرف هزینه های بیشتری نسبت به گذشته است. بنابراین آیا سئو برای عده زیادی از مدیران وب رو به زوال است؟

 

 سئو اگر چه شاید هرگز از بین نخواهد رفت اما روز به روز تکامل بیشتری خواهد یافت. جستجوگرها و به طبع آن اصول بهینه سازی سایت برای آنها هرگز نمی میرند اما تحول خواهند یافت. در حال حاضر می توانیم با یک ایجاد بک لینک در میان حجم زیادی از منابع وب، سایت خود را ارتقاء دهیم ولی اوضاع ممکن است تغییر کند.

 

شایعات در مورد زوال سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار اشتباه است. بخشی از این شایعات به باور عموم مردم به این معنی است که اصطلاح سئو را به طور کامل با روشهای SEO متشکل از کلاه سیاه درگیر می کنند. این روش ها در حال حاضر بسیار کم اثر و به سرعت در حال منسوخ شدن است و شاید به همین دلیل باشد که  اینگونه به نظر می رسد که سئو در حال زوال است.

 

 از جمله بزرگترین تغییرات اهمیت بیشتر گوگل برای نام و برند تجاری است. شاید از دیدگاه عده ای داشتن نام تجاری آسان نیست و سالها و حتی چند دهه طول می کشد که یک نام تجاری داشته باشیم. به همین دلیل اینکه گوگل به نام و برند تجاری اهمیت داده باشد دچار تردید است اما این حقیقتا چیزی است که در حال رخ دادن است! این درست است که SEO از بین نخواهد رفت اما مدیران وب باید بدانند که تغییرات زیادی انجام شده است و ما نیاز به بهبود در نام و برند تجاری خود داریم. همانگونه که پیش از این تفاوت لینک های فالو و نوفالو شاهد آن بودیم!

 

گوگل و یا سایر موتورهای جستجو اغلب الگوریتم های خود را تغییر می دهند تا نتایج جستجوی بهتر را بهبود بخشند و خدمات رسانی به  کاربران را بهتر کنند و نقاط ضعف خود را که سایر علاقه مندان به جستجوگرهای اینترنتی از آن سوء استفاده می کنند، پاکسازی کنند. جستجوگرها به طور مداوم در حال تکامل هستند و تکنیک های قدیمی تر ممکن است دیگر کار نکند، بنابراین هرکسی باید خود را با زمان هماهنگ سازد تا بیشترین بهره را از جستجوگرها برده باشد و این افراد هستند که حقیقتا موفق خواهند بود.

https://fa2.ir/755/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d8%a6%d9%88%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 11:40 صبح

یکی از رایج ترین  اشتباهات مدیران سایتها در سئو سایت برای گوگل، نادیده گرفتن فرمول توزیع متن لینک یا انکر تکست پیوندهای سایت است . تحقیقات نشان داده است، افرادی که فرمول توزیع انکر تکست  را دنبال کرده اند موفق به کسب امتیاز بسیار بالا در موتور جستجوی گوگل شده اند. گوگل به طور مداوم در بهبود الگوریتم های خود کار می کند. بنابراین پس از آخرین به روز رسانی، تعداد زیادی از وب سایت ها در سراسر اینترنت رتبه بندی خود را از دست دادند. مهمترین دلیل این بود که  این سایتها توزیع کلیدواژه  نامناسبی را در ارتباط با انکر تکست به کار گرفته بودند.

 

انکر تکست  Anchor Text  چیست؟

انکر تکست Anchor Text ، به زبان ساده عبارت است از متن لینک  یا عنوان لینک و یا کاراکتری که هر کاربر سایت قادر است بر روی آن کلیک کند و صفحه خاص هدایت شود. با استفاده از کلمات کلیدی موجود در یک انکر تکست می توانید رتبه سایت خود را در موتور جستجوی گوگل تعریف کنید. چندین انکر تکست به صورت کلی دسته بندی شده است که به اختصار عنوان شده و درصد استفاده بهینه از هر کدام بر اساس آخرین الگوریتم گوگل مشخص خواهد شد:

 

– انکر تکست تطبیق کلی یا Exact Match

که طی آن فقط از کلمه کلیدی اصلی مورد نظر استفاده می شود. به طور مثال کلمه بک لینک در سایت فادو که شما را به همین برچسب هدایت کند یک انکر تکست Exact Match است. بهتر است 6 درصد انکر تکست سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی شما باشد. این انکر تکست استفاده گسترده ای در میان افراد دارد ولی با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل باید در استفاده بیش از حد از آن دقت کرد. 6 درصد انکر تکست تطبیقی شما بهتر است با این ترکیب استفاده شود:

2 درصد همراه با نام تجاری و ..

2 درصد همراه با متن طولانی

1 درصد انکر تکست تطبیقی یعنی استفاده دقیق از کلمات کلیدی

1 درصد نمادها و اصطلاحات مربوط به کلمات کلیدی

 

– انکر تکست نام تجاری

در این نوع انکر تکست، از نام تجاری سایت استفاده می شود تا یک لینک توصیف شود. برای مثال، فادو یک انکر تکست نام تجاری برای این وب سایت است. این نوع متن لینک به تنهایی و یا همراه با کلمات کلیدی اصلی سایت می تواند 30 درصد پیوندهای شما را تشکیل دهد.

 

– انکر تکست عریان

در این نوع انکر تکست از آدرس اینترنتی صفحات خود وب سایت برای معرفی استفاده می شود. به طور مثال https://fa2.ir   یک انکر تکست عریان محسوب می شود. بهتر است برای طبیعی تر بودن لینک های خود حدود 45 درصد از متن لینک یا انکر تکست شما بدین صورت باشد.

 

– انکر تکست عمومی

انکر تکست عمومی شامل کلمات رایج و عمومی هستند که به عنوان انکر تکست برای معرفی صفحات سایت استفاده می شود. برای مثال می توان به این کلمات اشاره کرد: ادامه مطلب، مطالعه کنید، اینجا را کلیک کنید … این مورد می تواند تا 14 درصد متن لینک یا انکر تکست شما را تشکیل دهد.

 

چگونه می توان انکر تکست  را برای گوگل بهینه کرد؟

همانطور که قبلا متوجه شدید، متن لینک  یا انکر تکست نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما بر عهده دارد. به همین دلیل، بسیاری از مردم اغلب عناوین لینک های  خود را بهینه سازی می کنند و به گوگل علامت می دهند. از مهترین توصیه ها در ارتباط با متن لینک یا انکر تکست می توان به این موارد اشاره کرد:

 

– عنوان لینک باید با کلمات اصلی شما مرتبط بوده و با محتوای وب سایت شما متجانس باشد.

– استراتژی لینک بیلدینگ اقتضا می کند که ابتدا بک لینک های سایتهای رقیب خود را آنالیز کرده تا تصویر درستی از چگونگی توزیع انکر تکست یا متن لینک آنها به دست آورید.

– برای اینکه از دیدگاه سئو پیوندهای  شما طبیعی تر باشد، درصدی از پیوندهای شما باید به صورت نوفالو باشد.

– حدود پنج درصد انکر تکست باید از متن های تصادفی باشد

https://fa2.ir/844/%d8%a7%d9%86%da%a9%d8%b1-%d8%aa%da%a9%d8%b3%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d9%85%d8%aa%d9%86-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 11:38 صبح

قرار دادن بک لینک در سایتهای هدف کار سختی نیست، فقط باید یک خط کوچک از کد HTML ایجاد کنید که  لینک وب سایت شما در آن قرار داشته باشد و یا اگر بستر آن در وب سایت هدف فراهم باشد، به صورت مسقیم آن را وارد نمایید. این استراتژی کلی ساخت بک لینک برای وب سایت است و نگاه کلی مبتدیان به پروسه ساخت لینک برای سایت و پیشرفت در موتورهای جستجو همین است. چنانچه تازه واردان به این عرصه نکات زیر را رعایت و از این اشتباهات دوری کنند موفقیت دور از دسترس نیست!

 

مکن است وسوسه شوید که تعدادی از لینک ها را با استفاده از نرم افزار بسازید، اما باید از شما بخواهیم که از انجام این کار برای وب سایت خود اجتناب کنید. هدف شما باید ایجاد هزاران لینک با کیفیت برای وب سایت خود باشد و این چیزی نیست که در مورد ارتقاء رتبه بندی در موتورهای جستجو مورد نظر باشد. برای بک لینک خوب و با کیفیت احتیاج به زمان زیادتری است و برای یک وب سایت تازه راه اندازی شده، استفاده از نرم افزار و عضویت در سایت های پذیرنده و قرار دادن لینک در صفحات یا محتوای آن برای سایت شما موثر نیست.

 

اگر رتبه سایت شما در صدر نتایج جستجوها نیست، تعداد لینک هایی که در حال ساخت آن هستید را افزایش ندهید، بلکه کیفیت لینک هایی را که ایجاد می کنید افزایش دهید. در اینجا دقت کنید که بک لینک همه چیز نیست و بهینه سازی سایت نکته مهمی است. در اینجا شاید نیاز باشد که برند خود را ایجاد کنید و دیگران را ترغیب کنید که با به اشتراک گذاری صفحات شما به صورت طبیعی به شما لینک دهند.

 

یک اشتباه رایج این است که بک لینک های متنی زیادی بر روی یک کلمه ایجاد می کنید. لینک متنی یعنی اینکه کلمات را به لینک تبدیل می کنید تا در این کلمات در موتورهای جستجو پیشرفت کنید. اگر به طور مرتب بر روی یک کلمه ایجاد بک لینک متنی کنید به طور قطع به خطا رفته اید. شما باید از تعداد کلمات بیشتری برای ساخت بک لینک متنی استفاده کنید. همچنین لازم است که url اصلی سایت را نیز برای لینک دادن استفاده کنید.

 

اشتباه رایج دیگر داشتن فقط  پیوندهای dofollow است. صاحبان وب سایت های جدید برای افزایش سریع رتبه خود به سراغ بک لینک های فالو می روند که بسیار غیر طبیعی است چرا که پلتفرم های گوناگون اجازه چنین کاری به شما نمی دهند و این از دید موتورهای جستجو مشکوک است. در اینجا اضافه کردن پیوندهای nofollow باعث می شود همه چیز از دید گوگل طبیعی جلوه کند.

https://fa2.ir/728/%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%85%d8%a8/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 11:37 صبح

گوگل در یک حرکت که به نظر می رسد کاملا با اظهار نظرهای پیشین مسئولین گوگل متناقض است، تعداد کاراکتر متا تگ توضیحات را از 160 کاراکتر به 320 کاراکتر گسترش داده است. این تناقض به این نکته باز می گردد که پیش از این گفته شده بود گوگل از این تگ برای رتبه بندی سایتها استفاده نمی کند!

 

این تغییر جدید فرصتی فراهم می آورد تا متخصصین سئو، مدیران وب سایت و … با اضافه کردن متن بیشتر به متا تگ توضیحات، رتبه سایتهای مورد نظر خود را افزایش دهند. به نظر می رسد رویکرد گوگل بار دیگر تغییر یافته و استفاده از متا تگ برای رتبه بندی سایتها را مورد نظر قرار داده است.

 

به نظر می رسد استفاده از متا تگ همچون خرید بک لینک باید دائمی باشد، حتی زمانی که گفته می شد که دیگر مورد نیاز نیستند، عمدتا به این دلیل که هیچ وقت نمی دانید که گوگل واقعا چه دیدگاهی در مورد وب سایت شما خواهد داشت. گوگل ادعا میکند که محتوای تازه و منحصر به فرد را دوست دارد، و این چیزی است که تگ توضیحات اگر درست انجام شود به کار خواهد آمد.

 

نکته قابل تامل در این تغییر همزمانی با تغییرات در توئیتر است، چرا که توییتر طول کاراکترهایی را که اجازه می دهند توییت های طولانی تری داشته باشیم، افزایش داد. آیا گوگل می توانست با آنچه در توییتر اتفاق افتاد بی تفاوت باشد و آیا این خود بار دیگر تاثیر شبکه های اجتماعی را ثابت نمی کند؟

https://fa2.ir/731/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88%d8%af%db%8c%d8%aa-%d8%aa%da%af-%d8%aa%d9%88%d8%b6%db%8c%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%db%b1%db%b6%db%b0-%d8%a8%d9%87-%db%b3%db%b2%db%b0/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
پنج شنبه 97 اردیبهشت 27 , ساعت 11:35 صبح

تراکم کلیدی، درصد کل کلمه یا عبارتی است که در یک صفحه وب در مقایسه با کل محتوای موجود در آن صفحه وب استفاده می شود. از دیدگاه سئو، مدیران وبسایت ها آن را محاسبه می کنند تا مشخص شود آیا یک صفحه وب مربوط به یک موضوع مشخص است یا خیر؟

 

کنترل چگالی واژگان کلیدی نه تنها کمک می کند تا شما اشتباهات متن وب سایت خود را رفع کنید، بلکه ارزش آن را از منظر موتورهای جستجو نیز افزایش دهید. نویسندگان محتوا و مدیران وب باید قبل از انتشار یا بعد از انتشار، مقادیر کلمات کلیدی را برای مقالات خود بررسی کنند.

 

فرمول برای محاسبه ارزش یا تراکم واژه اصلی بسیار ساده است. فرکانس استفاده از یک اصطلاح مشابه نباید بیش از 3? از کل محتوای شما باشد. در حال حاضر مشکلی که بیشتر مطرح می شود این است که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر محدودیت های آن را رعایت نکنم؟

 

استفاده بیش از حد از کلمات یا عبارت های مشابه ممکن است توسط موتورهای جستجو امتیازی منفی تلقی گردد و وب سایت شما ممکن است توسط گوگل یا بینگ به عنوان سایتی پر شده با کلمات کلیدی مجازات شود. بنابراین هرگز و هرگز سعی نکنید محتوای وب سایت خود را با تکرار واژگان کلیدی پر کنید.

 

چگونگی تراکم کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت موثر باشد. در اوایل دهه 90، بیشتر وب مسترها از این ترفند استفاده کردند تا وب سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقاء دهند. اما با گذشت زمان موتورهای جستجو، سیاست های خود را برای بهبود نتایج جستجو تغییر دادند.

 

 در بروز رسانی الگوریتم پاندا، گوگل تمام آن اسپم های وب را مشخص کرد، کسانی که از همان واژگان اصلی چند بار استفاده می کردند. اکثر کارشناسان SEO معتقدند تراکم کلمه کلیدی باید درصد آن کمتر از 3? باشد. بیش از این درصد در خطر مجازات موتورهای جستجو خواهید بود.

 

البته اگر تراکم کمتر از 3 درصد باشد، نگران نباشید، اما اگر بیش از این حد باشد، آن را به عنوان شاخصی که باید اصلاح گردد در نظر بگیرید. اولین ترفند استفاده از مترادف های مختلف است، به عنوان مثال، شما می توانید “بک لینک” را با “پیوند” تغییر دهید. دومین ترفند، افزایش طول متن است که این روش به طور خودکار این درصد را کاهش می دهد.

https://fa2.ir/856/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%85-%da%a9%d9%84%d9%85%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%db%8c%d8%a7-keyword-density-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


نوشته شده توسط مدیر وبلاگ | نظرات دیگران [ نظر] 
<      1   2   3   4   5      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ